dinsdag 16 februari 2016

De microbe kreeg me te pakken!

Maandenlang zat ik met open mond de zelfgemaakte kleertjes van anderen te bewonderen, maar nog steeds met de veronderstelling dat dit niets voor mij zou zijn en dan vooral met de gedachte ‘ik kan dat toch niet’. Als kind zat ik nochtans urenlang met m’n moeder aan de keukentafel tijdens de nodige retouches en waagde ik me aan enkele zelfgemaakte Barbie-outfits. Een vriendin kon me dan toch overhalen het aan te durven en de aankoop van een naaimachine was hierbij een feit!


Spijt heb ik ondertussen wel dat de naaimicrobe me niet enkele jaartjes eerder te pakken had gekregen, of dat ik toch niet eerder die schaar in een stofje had gezet, toen Chloé nog zo’n schattig meisje was. Maar nu weet ik dat je voor de sportieve meiden - die niet meer zó schattig zijn - toch ook superleuke dingen kan maken mét een girly twist. 

Om de spits af te bijten duiken we eerst even het archief in… 
Vol goede moed (en mede dankzij de tips & trics van blogland uiteraard) werden m’n eerste projectjes werkelijkheid en niet veel later liep m’n dochter in een – jawel hoor – schattig zelfgemaakte rokje rond!

Hoe lief een rokje kan zijn... Dankzij de goede 'stap voor stap'-uitleg van IeneMiene's Kwart-rimpelrokje tutorial. (mei 2013)

Voor meisjes leek het me altijd wat eenvoudiger dus moest zoonlief wel even geduld hebben alvorens er in zijn kast iets van mama’s hand terecht kwam. Met een leeskussen moest hij het in eerste instantie doen, maar ik haal de schade stillekes aan wel in.



Mathis was oh-zo-blij... En dan nog met het vossenstofje dat hij zo leuk vond en ik stiekem had weggestopt! (maart 2014)


Ondertussen rollen er hier ook al enkele pareltjes ‘Made by Chloé’ van onder de naaimachine. Super om met je bijna-tienerdochter samen aan projectjes te werken of om haar helemaal alleen haar eigen ‘ding’ te laten doen, want aan dat lef ontbreekt het bij haar niet!



Liefs,
Els

2 opmerkingen:

cindy @ ateliergeorgette zei

super!

Unknown zei

Oh super tof! Ben benieuwd wat je nog allemaal zal maken. Veel succes!