dinsdag 15 maart 2016

Huismusjes

Maart. De eerste zonnestraaltjes die komen piepen… Dat heeft het voorbije weekend maar al te goed bewezen. En daar kan ik alleen maar blij om zijn, ik ben dus totaal geen fan van de herfst of de winter. Misschien heeft het te maken met het seizoen waarin in ben geboren (de zomer, of wat dacht je) maar ik hou nu eenmaal meer van de zon dan van de barre winterkou!

Maar de laatste jaren, eens de zomer op z’n einde draait en het schooljaar in zicht komt, heb ik toch wel nood aan structuur in ons dagelijks leven. En ja hoor, dan moet ik toegeven, dan begin ik stiekem toch te verlangen naar die gezellige herfstavonden…

Het schooljaar brengt natuurlijk ook het ‘volproppen’ van de agenda met zich mee. De hobby’s van de kinderen, sport-activeiten van mezelf & hubby, onderhouden van sociale contacten,… moeten allemaal een plaatsje vinden waardoor we elkaar (en ook onzelf) met momenten voorbij hollen. Maar net daardoor genieten we des te meer van die occasionele luie zondag.

En als ik de kinderen laat kiezen op zondag dan blijven ze met plezier een dagje thuis! En uiteraard hoort daar het nodige bakplezier bij…
Ik mijmer nog even na bij het zien van enkele ‘sweet little moments’. 



Nog veel speculaas van de Sint in de keukenkast...
Met een glaasje Mangoroom en plattekaastaart tot gevolg!
(Libelle Lekker)


Op aanvraag van dochterlief... Maar ik klaag niet :-)


Een namiddag gezelschapspelletjes, veel gelach en wat gekibbel.
Hoort er allemaal bij! En zelfgebakken appeltaart uiteraard...



Cookies on a lazy Sunday… En nu nog warme chocolademelk!

And they love it...


De mama blijft maar wafels bakken...
Maar laten we nu volop genieten van de dagen die al wat langer worden. Uitkijken naar die mooie lenteavonden en al wegdromen naar ’n zwoele zomer. En ja hoor, dan hoeven de kinderen eens niet zo vroeg in bed want hé het is zo’n mooie weertje dus mag het wel wat later… (én daar verliezen we alweer de structuur tot ergens mid-augustus)


De wereld komt stilletjes aan weer op gang én ik geniet nog wel van pannenkoeken bakken op zondag…


Liefs,
Els

1 opmerking:

cindy @ ateliergeorgette zei

Genieten... Alhoewel ik hier nog een fotootje van een lekkere appelcake mis ;-)