maandag 28 maart 2016

Laat de rokjes maar zwieren...


Wat 'n leuk rokje dacht ik bij mezelf en zag ons kleine Chloé er al vrolijk in rondlopen, ik moest en zou er in slagen deze tot een goed einde te brengen. Jullie zagen het al eerder eens passeren maar toch de moeite waard deze nog eens te vermelden, het is dan ook m'n allereerste kleding-creatie ;-) 
Met een stofje gekocht op het Stoffenspektakel als test ging ik aan de slag. En jawel hoor, zonder problemen kon zelf ik dit rokje vlotjes tekenen en in elkaar steken. Het ‘teststofje’ bleek overbodig, het is bij deze versie gebleven en Chloé heeft er zelf 2 zomers plezier aan gehad. 

Nog een toppertje was dit Vespa-rokje, een stofje uit de Veritas-collectie die onmiddellijk m’n aandacht had. Chloé was ook direct fan! En je kan het niet eenvoudiger hebben, een lapje stof, een rekker en zo goed als klaar om in de kast te hangen!



Zoals eerder te lezen was had/heb ik nog wat drempelvrees als het op ritsen aankomt. Deze keer had ik voor een patroontje uit Knippie gekozen. Er kwamen hierbij ook flink wat plooitjes aan te pas dus kon ik deze skill ook onder de knie krijgen. Het was dan ook perfect voor Chloé.  




Om m’n tekenwerk niet verloren te laten gaan heb ik nog een winterversie gemaakt. En met dit Timeless Treasure-stofje is het een juweeltje geworden, jammer genoeg is het ondertussen te klein. Zoveel spijt.





En dan zo'n fijn gevoel als je nadien je dochter tegen iedereen hoort zeggen dat haar mama haar rokje heeft zelfgemaakt… Blijkbaar kunnen kinderen toch ook fier zijn op de ‘knutselwerkjes’ van mama ♥

Patroon: Ienemiene, kwartrimpelrokje
Stofje: Stoffenspektakel
Biaislint: Veritas



Patroon: Lazy Days Skirt, oliver+S (Pinterest)
Stofje: Veritas


Patroon: Knippie 1-2013
Stofje versie 1: De Strik
Stofje versie 2: Timeless Treasures - Stoffen Van Leuven

1 opmerking:

Unknown zei

Wow! Jij zat niet stil! Één voor één leuke creaties!