donderdag 12 mei 2016

And so I made her a ‘bling bling’ sweater!

Chloé is fan van sweaters, als het van haar zou afhangen zou ze wel elke dag voor een kaptrui kiezen. Aangezien m’n ‘Ole’ voor haar in het water was gevallen (zie vorige blogpost) moest ik deze keer echt m’n uiterste best doen. Deze maakte ik ergens begin oktober, nog vrij recent dus naar mijn ‘blognormen’.

Ik kan trouwens al verklappen dat er heel snel ‘vers’ werk te zien zal zijn… Ook al heb ik nog wel wat te-bloggen-projectjes, deze komen dan ‘ooit’ wel eens aan bod, de naaimachine heeft de laatste weken niet echt stilgestaan dus ik sta te popelen deze snel op m’n blogje te zwieren!
 
Hier geen hoodie welliswaar maar we waren allebei enthousiast dat het dit truitje zou worden. Bij een mama-dochter uitstap naar Stoffen van Leuven viel ons oog heel snel op een supermooie tricot met glitter die we combineerden met een muntgroen katoentje. En we kwamen verbazend goed onmiddellijk overeen! Aangezien ik een eeuwige twijfelaar ben is Chloé gelukkig (meestal) in de buurt om de knoop door te hakken. Anders zou ik wel ‘uren’ met 2 stofjes in m’n handen blijven staan… 
 
Soms (meestal dus) is het wat zoeken voor mij tijdens de ‘making-of’ maar nadien ben ik altijd superblij als ik er toch in slaagde het tot een goed einde te brengen (en dan vergeten we dat vloeken ook alweer)… Als ik er nu op terugkijk heb ik wel het gevoel dat het hier vrij vlot ging. Ik maakte de halsuitsnijding wel iets dieper want ze heeft niet graag dat het te hoog komt. De gekozen versteviging is misschien ook wel iets te stijf, maar zonder zal het wellicht ook niet mooi vallen denk ik. Het mocht ook wel iets langer want het is maar nipt, echt lang heeft ze hem helaas niet kunnen dragen. Alweer iets om mee te nemen naar de volgende poging.
Oops, aan de kwaliteit van de foto's moet nog ferm gewerkt worden...
En wees gerust Chloé, die hoodie komt er ook wel eens van :-)

♥ Patroon: Stof voor Durf-het-zelvers 2
Stofjes: Stoffen van Leuven
Knoopjes: 'van den' Action

1 opmerking:

cindy @ ateliergeorgette zei

mooi! benieuwd naar al dat nieuwe werk... :-)