vrijdag 1 april 2016

Starten bij de basis

Het eerste boek van Stof voor durf-het-zelvers had ik al een tijdje (ondertussen kan ik dat ook van boek 2 zeggen) maar het bleef ‘ter inzage’. Ondertussen was me al duidelijk dat een eenvoudig A-lijntje ideaal is voor Chloé en laat dat nu toevallig de basisjurk zijn in het hierboven vermelde boek. Aangezien ik nog niet zoveel ervaring had (oh help, er komt een blinde rits aan te pas) vroeg ik ’n vriendin (met een ervaring om jaloers op te zijn) om er mij doorheen te loodsen. En dan was het eindelijk zover, de datum was geprikt en ik kon de schaar in het mooie Petit Pan – stofje zetten. Ook de keuze van Chloé, als dat maar goed komt deze keer…

Het werden enkele gezellige namiddagen en ook al hebben we toch wat zitten zwoegen tussen het koffiekletsen en smullen van appelcake door hierbij is m’n eerste SDHZ-jurk een feit geworden!

En het is een ‘winner’, Chloé is tevreden dus wat willen we nog meer!

♥ Patroon: Stof voor durf-het-zelvers 1, basisjurk
Stofje: Petit-Pan - De Stoffenkamer
Voering: De Strik

Rits: Veritas

5 opmerkingen:

Unknown zei

Ik heb het boek intussen 1,5 jaar of zo en heb er ook nog niets uit gemaakt... Een schande :-).

cindy @ ateliergeorgette zei

dat jurkje herken ik ;-) en het past dus nog!

Thésors de MaChouette zei

't Is eentje om te koesteren, leuke herinneringen :-) Jammer genoeg toch te klein ondertussen, de foto's waren al tijdje geleden genomen, toen ik al met een blogje in m'n hoofd zat maar het nog niet aandurfde. Tot nu dus...

cindy @ ateliergeorgette zei

jammer dat het te klein is, want 't is echt een schoontje... op naar een maatje groter?

Thésors de MaChouette zei

Heb hier ook al een mooie verzameling staan, allemaal 'ter inzage'... Maar we geven de moed niet op hé! Er staat ondertussen een kleedje uit SDHZ2 op de planning! Stofje ligt al klaar, maar eerst nog aan dat patron beginnen :-)